راه اندازیاینترنت ADSL :
1- مطمئنشدن از ارائه سرویس در مخابرات منطقه شما :
تماس با یک شرکت سرویس دهندهاینترنت ADSL و بادادن شماره تلفن منزل خود میتوانید از این امر مطلع شوید.
2- خریدمودم (ADSL واسپلیتر):
اسپلیتر یعنی جداکننده،این دستگاهخط تلفن منزل را از خط اینترنت جدا میکند دستگاه یک ورودی دارد ،سیم تلفن منزل رابه لاین ورودی اسپلیتر وصل می کنید و دولاین خروجی دارد که یکی را به مودم ودیگریرا به تلفن منزل وصل میکنید این دستگاه باعث می شود درهنگام اتصال شما به اینترنتخط تلفن شما مشغول نشود.
معمولا هر دو رو(ADSL و اسپلیتر) با هم ارائه میدن مطمئن شوید کهمودم حتما همرا با اسپلیتر باشه که قیمت مودم و اسپلیتر از 25 هزار تومان هست تا75 هزار تومان با مارک های مختلف ارائه می شود(بعضی از شرکت ها مودم را به صورتامانی یا اجاره ای به شما تحویل میدن به نظر من بخرید بهتره)
دونوع مودم وجود داره مودم USB و مودمLAN_USB(که به کارت شبکه وصل می شود) اگهکارت شبکه ندارید باید بخرید. مودم خودم USB_LAN اسمشم STARNET ،روتر(ROUTER) هم هست یعنی چهارتا پورت خروجی داره برای شبکهکردن چند کامپیوتر میتونه اینترنت چهارتا کامپیوترو ساپورت کنه . من مودمو 60 هزارتومان خریدم.
3- بستنقرارداد با شرکت سرویس دهنده:
(بایدسرویس ADSL درمخابرات منطقه شما ارائه شده باشد)
* هزینهنصب و راه اندازی:
معمولا بین10هزارتومان تا20هزارتومان.(نصبش معمولا کاری نداره می تونید خودتون انجام بدین.)
* هزینهسرویس درخواستی:
قیمت ها خیلی تفاوت داره، بستگی بهسرعت درخواستی شما و مدت درخواست، قیمتها تغییرمی کنه (یک ماهه تا یکساله) و بهخاطر رقابت بین شرکتها یه مقدار قیمتهای شرکت ها با هم فرق میکنه (شما حتما به چندشرکت مختلف سر بزنید و قیمتها رو با هم مقایسه کنید.)
* آبونمانمخابرات:
ماهانه 3هزار تومان می باشد.(کهشرکت سرویس دهنده در هنگام قرار داد از شما اخذ میکند.)
4- سرویسهاو محدودیت دانلود:
بعضی از شرکتها ،اینترنت ADSL را با محدودیت دانلود ارائه میدن که (معمولاشرکتی که دانلود نامحدود ارائه بده خیلی کمه ولی هستن وبعضی شرکت ها فقط سرعتهای512کیلو و 1 مگابایت رو نامحدود ارائه میدن)
سرویسهای شرکتها خیلی زیادن،سرویسهایی که با دخل خرجه ما می خونه اینجا گذاشتم من خودم سومی رو گرفتم شبانههم از ساعت3شب تا 7:30صبح جهت دانلود رایگانه . بعضی از شرکت ها هستند که مقداردانلود رو نامحدود کردن وحتی بعضی دیگه ماه اول رو رایگان ارائه میدن و....
مثلا : چند تا از سرویسهای شرکتی کهمن از اون سرویس گرفتم:
1 - یک ماههسرعت 64کیلوبایت - 2گیگابایت میشه دانلود کنید با قیمت 10 هزار تومان در ماه و بهاضافه آبونمان میشود 13هزار تومان برای یک ماه
2 - سه ماههسرعت 64کیلوبایت- 5 گیگا بایت دانلود 20هزارتومان به اضافه 9 هزارتومان آبونمانچون سه ماه شد. 29 هزار تومان برای سه ماه
3 - سه ماهه128کیلوبایت- 10گیگ دانلود 35 هزار تومان به اضافه 9 هزار تومان آبونمان تقریباجمعش میشه 44 هزار تومان ماهانه میشه 15 هزار تومان
5- مقایسهقیمت Dial-up , ADSL :
1-هزینهکارت اینترنتم ماهانه حدود 7 تا 8 هزار تومان میشد.
2- هزینهاستفاده ازخط تلفن تقریبا 15 هزارتومان در ماه
3- همراه بامشغول بودن خط تلفن و دردسر قطع شدن و تمام شدن کارت اینترنتم.
به غیر دردسرهاش ماهانه تقریبا حدود20 تا 25 هزار پول اینترنتم میشد
که الان با گرفتن سرویس ADSL با سرعت 128کیلو و بدون مشغول بودن تلفن وقطعشدن سرور ماهی فقط 15 هزار تومان هزینه داره .
فقط یک مقدار هزینه ماه اول به خاطرخرید مودم و نصب وراه اندازی و ....
بالا میره بعد از ماه اول هزینهمیاد پایین .
یکی از مسائل مهم مورد بحث و مورد ابتلای مدارس وخانواده ها، مسأله تقلب کردن کودکان است. تقلب موضوعی است که در آن کودک شدیداًتحت فشار اطرافیان، قرار می گیرد. زمانی هم ممکن است موانع و برخوردها با کودک بهگونه ای باشند که طفل از این صدمات و فشارها آسیب دیده و یا سر از انحراف و لغزشدرآورد.
تقلب چیست؟ تقلب رفتاری است غیرصادقانه، طی طریقی است به غیر از شیوهشرافتمندانه، و رسیدن به واقعیت و حقیقتی است غیر از طریق مشروع و نشان دادن خودبا چهره ای وارونه و غیرصحیح. تقلب نوعی دزدی است، منتها دزدی در مال نیست، بلکهدزدی رتبت و مقام و موقعیت و از این قبیل است. بر اثر آن آدمی سعی دارد چیزی را ازآن خود کند که شرعاً یا عرفاً از آن او نیست و در تملک آن موقعیت و مقام راهشرافتمندانه را طی نمی کند. تقلب در حقیقت کوتاهترین راهی است که آدمی برای طریق ورسیدن به مقصود خود انتخاب می کند و سعی دارد با میان بُر زدن به جایی برسد کهدیگران در سایه کوشش ها و تلاش های مداوم بدان جا می رسند.
کودکان دیگر در سایه درس خواندن و رنج بردن بهقبولی می رسند و او بدون کار و تلاش و زحمت. اساس موضوع این است که برخی از افراددر عین تنبلی و در عین احساس عقب ماندگی ظرفیت تحمل محرومیت را ندارند و می خواهندهرچه زودتر و سریعتر به درجه و موقعیتی برسند که دیگر افراد عادی از آنبرخوردارند. اینان خود را دوست دارند و نمی خواهند گرد و غباری بر چهره شان از اینبابت بنشیند. نمی خواهند سر و گردنی کوتاهتر از دیگران داشته باشند. اگرچه ظرفیت وتحمل روحی دیگران را ندارند.
● علل و عوامل تقلب در کودکان
دلایل متعددی برای تقلب در کودکان وجود داردکودکان کوچک تر دوست دارند برنده باشند و مهم نیست که چگونه. حتّی یک بچّه پنجساله نیاز به درستکار بودن را حس می کند و در عمق وجودش دوست دارد چیزی را که میخواهد، بدون تقلب به دست آورد. بعضی از کودکان که قبول شکست برایشان مشکل است، دربازی ها برای برنده شدن تقلّب می کنند و به طور حق به جانبی کودکان دیگر را ازاینکه در آن بازی ضعیف هستند، محکوم می کنند. یکی از علل عمده تقلب در کودکانانتظارات بیش از حد والدین از فرزندانشان است. بچّه ها وقتی در مقابل انتظارات بیمورد پدر و مادر قرار می گیرند، گاهی مجبور می شوند تمایلات و احتیاجات خود را درمقابل آنچه والدین می خواهند فدا کنند و تسلیم نظریات والدین شوند. انتظارات بیجایپدر و مادر سبب شکست بچّه ها در انجام کارهای معینی می شود. پدر و مادر انتظاردارند که کودک در درس ریاضی یا علوم نمره عالی به دست آورد ولی او نمی تواند نمرهعالی در این درس ها کسب کند، درنتیجه دچار شکست می شود و از ترس اینکه والدین اورا با بچّه های دیگر مقایسه کنند و نسبت به او بی مهری نشان دهند، ممکن است بهتقلب مبادرت ورزد.
یکی دیگر از علّت های تقلب در کودکان کثرت سرگرمیهای آنهاست. برخی از کودکان به علت خوبی وضع زندگی و رفاه نسبی از وسایل و اسباببازی بسیاری برخوردارند. وضع تفریحات، گردش ها و مسافرت های والدین آنها فوقالعاده است. دائماً اشتغال به بازی و تفریح دارند و همه اوقاتشان به این امور میگذرد و دیگر وقت و فرصتی برای کار و تلاش و درس باقی نمی ماند. بدین نظر در هنگامامتحان برای آنها امکان موفقیت و احساس کفایت نیست و یکی از راه های مقابله با آنتقلب است و چنین کودکی خود را ناگزیر از آن می بیند.
ناآگاهی کودکان نسبت به عمل تقلب یکی دیگر از عللتقلب است و این واقعیت مسلمی است که در رابطه با کودکان خردسال می توانیم ذکرکنیم.
برخی از کودکان تن به تقلب می دهند و واقعیت ایناست که آنها متقلّب نیستند. در عالم باصفای خود اگر چیزی را نمی دانند از دیگریکمک می گیرند و حتّی در جلسه امتحان بدون اینکه ترس و وحشتی به خود راه دهند، بهصورت طبیعی به دست دیگری نگاه می کنند. شما این حالت را در کودکان کلاس اوّل و درآنها که بسیار خردسال اند نیکو ملاحظه می کنید، و طبیعی است که با تذکری آنها راباید به وضع کار و برنامه آگاه کرد.
تنبلی و تن پروری کودکان هم می تواند یکی از عللروی آوردن آنها به تقلب باشد. کودکانی که در طول سال تحصیلی درس نخوانده و راه تنپروری در پیش گرفته اند، در حین امتحان دچار مخمصه و دشواری عظیم خواهند شد و براینجات خود از وضع و موقعیتی که در آن اند می کوشند تن به تقلب دهند. عده این گونهدانش آموزان در بین افراد متقلّب اندک نیست.
اغلب متقلبان کسانی هستند که آمادگی و شرایط لازمرا برای کسب موقعیت موردنظر به دست نیاورده اند. از دیگر عواملی که می تواند باعثروی آوردن کودک به تقلب شود، می توان به این موارد اشاره کرد:
روش تدریس نامناسب معلّم و سخت گیری وی در نمرهدادن، انتقام گرفتن از معلّم مستبد و خشن، دشواری سؤالات امتحانی، هرج ومرج درکلاس و مدرسه، ترس از مردودی، اشتغال کودک به کار، مسئولیت نشناسی و حادثه جوییکودک، عقب ماندگی ذهنی و درسی کودک، تفوق طلبی، حفظ آبرو و وسوسه شدن کودک.
نتیجه اینکه، معلّمی که مطالب درسی و یادگیری رامتناسب با توانایی ها و رغبت های گوناگون تنظیم می کند، بی شک از تعداد و فراوانیتقلب در کلاس خویش به طرز چشمگیری می کاهد. بسیاری از مواقع کودکان نمی دانند درسیکه می خوانند چگونه می تواند برای آنان مفید باشد. بنابراین کوتاه ترین راه رابرای گرفتن نمره قبولی طی می کنند. در کلاس هایی که خسته کننده و یا پرتنش است یاتأکید فریاد روی فراگیری مواد درسی گذاشته می شود که ارزش آن درس ها در ذهن دانشآموز مورد تردید است، طبیعی است که باید انتظار تقلب بیشتری را در بین این کودکانداشت. انتظار بیش از حد والدین از دانش آموزان نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشتبلکه صدمات روحی و روانی جبران ناپذیری بر آنها وارد خواهد کرد. اگر برای والدینتنها نمره ۲۰ مورد قبول باشد و نه کمتر، آنها ممکن است برای برآوردن تقاضای والدینخود، دست به عمل خطای تقلّب بزنند و یا با مشکلات متعدد دیگری مواجه شوند و سلامتجسمی و روانی آنها به خطر افتد.
غلامرضا آتش دامن ـ کارشناس علومتربیتی
روزنامه اطلاعات ( www.ettelaat.com )
چند سالی است که در مقطع اول دبیرستان علاوه بر مقاطع دیگر تدریس دارم و بادانش آموزان زیادی که تازه وارد دبیرستان می شوند رو برو شده ام. بعضی از این دانشآموزان شرایطی دارند که کنجکاوی و تعمقی را در من پیش آورد که باعث شد بیشتر ازپیش در اوضاع و احوال آنها دقت کنم و جویای شرایط قبل از دبیرستان آنها شوم. حتیبعضی از آنها آن قدر دور از مطالب علمی بودند که انگار چند سال ترک تحصیل کردهاند، در صورتی که ترک تحصیل در کار نبود بلکه ضوابط درست و استانداردی در موردآنها انجام نشده بود. لذا تصمیم گرفتم نتایج حاصل از تحقیقات خود را طی یک مقالهارائه کنم تا شاید برای پیشرفت برنامه های آینده آموزش در کشورمان موثر باشد؛
در سال های اخیر مشاهده می شود دانش آموزانی که از راهنمایی به دبیرستان میآیند از نظر درسی بسیار ضعیف هستند و در محاسبات و مفاهیم اشکالات زیادی دارند. درصورتی که تعدادی از آنها در سال سوم راهنمایی با معدل خوب قبول شده اند. پس اشکالاز کجاست؟ آیا آنها افت تحصیلی دارند و یا سیستم آموزش در دوره راهنمایی بایدتصحیح شود و مورد بررسی قرار بگیرد؟
از دانش آموزی که مدت هشت سال از شروع دبستان تا پایان دوره راهنمایی تحصیلکرده است، بیش از این انتظار می رود. البته تعدادی از این شاگردان به دلیل اینکهدر سال اول دبیرستان در یک سن بحرانی قرار می گیرند و دارای حساسیت ها و ویژگی هایخاصی هستند موقتا به درس بی اعتنا می شوند و یا به دلیل مسائل خانوادگی توجهی بهدرس ندارند و یا بعضی از تفریحات مثل اینترنت و ماهواره و نظایر اینها، آنها را ازخواندن درس باز می دارد. ولی به نظر می رسد که اکثریت آنها به خاطر سیستم آموزشینادرست این مشکل را پیدا کرده اند.
اشکال سیستم آموزشی در دوران راهنمایی چه می تواند باشد و چگونه باید برطرفشود تا دانش آموزان دچار افت تحصیلی نباشند؟
۱) کتاب درسی علوم و ریاضیات باید اولا؛ بازبانی ساده نوشته شود، ثانیا؛ طبق برنامه ریزی های دقیق آموزش و پرورش زمان تدریسآن به گونه ای باشد که دبیر مربوطه فرصت داشته باشد مطالب آن را به دانش آموزتفهیم کند. ثالثا؛ با انجام آزمون های پی در پی مرتبا دانش آموز مورد آزمایش قرارگیرد که اگر کم و کاستی در اطلاعات آنها بود با گذاشتن کلاس های جبرانی، معلوماتآنها به حد مطلوب برسد و در ضمن سئوالات آزمون ها به گونه ای باشد که تمام مطالب ونکات درسی را در بر بگیرد.
۲) دبیران دوره راهنمایی با دقت انتخاب شوند کههم علاقه مند به کار باشند و هم معلومات آنها برای تدریس چنین کتبی کافی باشد (چونشنیده ام که خیلی از آ نها فوق دیپلم هستند و خودشان هم معنی بعضی از جملات عمیقعلوم را نمی دانند.)
یک بار کتاب علوم یکی از فرزندان اقوام خود را دیدم که جمله ای در موردفیزیک در آن آمده بود که مفهوم عمیق فیزیکی داشت و برای دوره راهنمایی سنگین بهنظر می آمد. مرا به فکر فرو برد که چگونه دبیران راهنمایی چنین قسمتی را تدریس میکنند و وقتی از آن دانش آموز سوال کردم که این قسمت را چگونه یاد می گیرد، جوابداد که به ما گفتند این چند جمله را فقط حفظ کنید تا نمره بگیرید. پس می بینید کهاین امر خطیر آموزش در دوره راهنمایی چگونه نادیده گرفته می شود و در بعضی مدارس،بی توجه و بدون احساس مسئولیت از کنارش می گذرند. در صورتی که این قسمت ها احتیاجبه تجزیه و تحلیل دارد تا دانش آموزان هم آن را بفهمند و هم علاقه مند شوند، نهاینکه به مرور از این دروس گریزان شده و تمایلی به فراگیری آن نداشته باشند.
علوم و ریاضی با تاریخ و جغرافی متفاوت است و نیاز به برنامه ریزی دقیق تریدارد و مسئولین باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و این دانش آموزان راکه سرمایه های مملکت ما هستند دریابند. اکثر آنها در دبیرستان ضعف پایه دارند وخیلی از مطالب قبلی را نفهمیده اند.
۳) در طرح سوالات امتحانات نهایی سال سومراهنمایی دقت بیشتری شود تا دانش آموزان خوب و متوسط کاملا تفکیک شوند.(در صورتیکه مشاهده می شود دانش آموزانی که تازه وارد دبیرستان می شوند با وجود معدل نسبتاخوب ضعف شدید درسی دارند)
در سال۸۶ با یکی از این موارد برخورد داشتم که با وجود معدل۱۸/۵ معانی اختلاف دما و انبساط یا در هر ثانیه را نمی دانست یا مفهوم صفحه ایبه مساحت یک متر مربع را بلد نبود و در محاسبات ضعف شدید درسی داشت که با وجودچنین معدلی این مسئله بعید است. در نتیجه به نظر می رسد امتحانات دوران راهنماییخیلی سطحی هستند و به عمق نمی پردازند و یا شیوه برگزاری امتحانات ایراد دارد. اگراز معدل۱۸/۵ که در بالا ذکر شد بگذریم، دانش آموزان با معدل۱۵-۱۶ که اکثریت بعدی را تشکیل می دهند در دبیرستان یک دانش آموز ضعیف می باشند.
چهار سال پیش دانش آموزی داشتم که آ ن قدر ضعیف بود که معنی هیچ جمله ای رانمی فهمید و در نتیجه نمراتش از همه کمتر بود و بالاخره مردود شد. وقتی از اوپرسیدم که چطور در امتحان نهایی سال سوم راهنمایی قبول شده است، فهمیدم که چند سالپی در پی درس علوم و ریاضی را تک ماده کرده است که این خود نشانگر آسیب درسی برایاین دانش آموز است که دیگر هرگز نمی تواند افت خود را جبران کند و این دانش آموزبرای دومین سال هم در کلاس اول دبیرستان مردود شد و باید از مدارس شبانه استفادهمی کرد.
عقیده شخص من این است که تک ماده کردن به این شکل نه تنها مشکلی را حل نمیکند بلکه به مشکلات دانش آموز و همچنین به مشکلات خانواده ها و همین طور به مشکلاتآموزش و پرورش و در نهایت به مشکلات دبیران دبیرستان می افزاید و انگیزه را هم ازبین می برد.
اگر عقیده مسئولان آموزش و پرورش این است که مردودی را در دوران اولیهدبستان و راهنمایی از بین ببرند چه لزومی دارد چنین دانش آموزانی مجبور باشند کهبه اجبار از عهده قبولی در امتحانات فیزیک و شیمی و ریاضی سال اول دبیرستان برآیندو تا این دروس را نگذرانند نتوانند انتخاب رشته کنند. چنین دانش آموزی وقتی چندینبار تک ماده کند، چطور می تواند نمره قبولی از این دروس بیاورد و در نهایت باید بامخارج سنگین تدریس خصوصی حداقل نمره قبولی را کسب کند. پس اگر قرار است این دانشآموزان با چنین روشی قبول شوند همین روش را در راهنمایی داشته باشند تا مجبور بهتک ماده نشوند و پایه درسی آنها هم تقویت شود. به نظر من تک ماده کردن یک نوع فراراز یادگیری است و فقط بهتر است در آخرین سال تحصیلی از آن استفاده شود که لطمه ایبه پایه درسی وارد نشود.
این دانش آموزانی که با این شیوه بالا آمده اند بهتر است که قبل از ورود بهدبیرستان انتخاب رشته کنند و با توجه به علاقه آنها در رشته های خاص بدون اجبار درگذراندن ریاضی یا فیزیک در دبیرستان در رشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.
ما در کتاب هایمان می خواهیم تمام علوم را در عرض زمان کم به دانش آموز یادبدهیم که نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه نتیجه عکس دارد یعنی او دچار افت تحصیلی میشود.
۴) استفاده از ماشین حساب هم یکی دیگر از عواملافت بخصوص در ریاضیات است که خیلی از دبیرها در سر امتحان بی اعتنا از کنار آن میگذرند و متوجه نیستند که ماشین حساب باعث تنبلی دانش آموز در امر یادگیری محاسباتساده است و او را از تلاش برای یادگیری محاسبات باز می دارد و آن قدر در این موردجلو می رود که وقتی در سر امتحانات مانع استفاده او از ماشین حساب می شویم حالتعصبی پیدا می کند و زانوی غم بغل می گیرد که نشانگر این است که آنها را عادت بهمحاسبه نداده و راحت طلب، بارشان آورده ایم.
۵) به نظر می رسد که یک خلاء دیگر هم در آموزش وپرورش ما وجود داشته باشد؛ نیاز داریم که معلم قبل از اینکه تعلیم بدهد از روحیهدانش آموزان هم با اطلاع باشد و با توجه به شخصیت ها و روحیه های مختلف، شرایطتدریس را مطلوب سازد. پس ضرورت برپایی دوره های آموزشی روانشناسی برای تمام دبیرانمقاطع تحصیلی احساس می شود تا دبیران در پرتو چنین مهارتی بهتر بتوانند دانشآموزان را جذب درس کنند و مهارت ها و علایق آنها شناسایی شود و رابطه بین معلم ودانش آموز نزدیکتر از قبل شده و جلوی قسمتی از افت تحصیلی گرفته شود.
۶) در خیلی از موارد به این نتیجه می رسیم کهاگر اولیای دانش آموزان به تحصیل فرزندانشان علاقه مند باشند و به طور مرتب نتایجدرسی او را پیگیری کنند کمک مهمی به فراگیری درسی در چنین شاگردانی می باشد وفرزندشان در درسی بی تفاوت نمی شود و از افت تحصیلی جلوگیری می شود. پدر ومادرهایی که به دلیل مشغله زیاد توجهی به ضعف درسی فرزند خود ندارند خود به خود اورا به سمت فرار از درس پیش می برند. پس لازم است که در انجمن های اولیا و مربیانبر این ضرورت تاکید شود تا هم والدین و هم مربیان و هم خود دانش آموز خشنود باشند(طبق یک ضرب المثل که یک دست صدا ندارد، در این مورد هم اگر همه دست به دست همندهند حل چنین موضوعی به سادگی صورت نمی گیرد.)
۷) کلاس هایی که تعداد دانش آموزان آن زیاد استنیز می تواند افت تحصیلی ایجاد کند، بخصوص در سنین پایین چون یک معلم یا دبیر قادرنیست مرتب از همه درس بپرسد و به وضعیت تکالیف آنها رسیدگی کند و تشخیص بدهد کهآنها در چه قسمت هایی از درس ضعیفترند، که در این صورت لازم است امکانات مدرسه رابیشتر کنند.
۸) به اولیای دانش آموزان توصیه می شود برایهمکاری در پیشرفت فرزندان خود معاشرت ها و مهمانی های زاید خود را در طول سالتحصیلی بخصوص در نزدیک امتحانات قطع کنند تا دانش آموزان در محیط آرام و دور ازهیاهو بتوانند از عهده تکالیف درسی برآیند.
۹) خیلی از مواقع در دبیرستان می بینیم که چونچند نفر از دانش آموزان خیلی با هم صمیمی می شوند و وابستگی بین آنها زیاد است وآن قدر در این دوستی ها پیش می روند که از توجهشان به درس می کاهد و تمام حواسشانبه یکدیگر است و بخصوص اگر یکی از آنها ضعف درسی داشته باشد مثل یک بیماری به بقیهسرایت می کند، بقیه هم افت تحصیلی پیدا می کنند. که در این موارد باید مربیان باهشیاری، خانواده ها را در جریان این موضوع قرار دهند و به کمک هم از این شرایطجلوگیری کنند. چنین موردی بسیار پیش می آید و با کمال تاسف دانش آموزانی را میبینیم که با وجود استعدادهای خوب به علت افراط در چنین دوستی هایی پس رفت داشته وافت ناگهانی پیدا می کنند.
۱۰) دانش آموزانی که در اثر بیماری یا مسائلیدیگر غیبت مکرر دارند خود به خود دچار افت تحصیلی می شوند که اگر به موقع جبراننکنند نمی توانند از نظر درسی خودشان را به بقیه برسانند و چون مطالب درسیزنجیروار به هم مربوط می باشند و اگر چند حلقه آن سرجایش نباشد (به دلیل غیبت)مطالب بعدی را متوجه نمی شوند باید سریعا از کسی که این درس را می داند کمک بگیرندو مباحثی را که در آن غیبت داشته اند بیاموزند.
● نتیجه گیری
کتاب های درسی ما باید با دقت و با جملات ساده نوشته شود و دارای فشردگیمطالب نباشد به طوری که دانش آموز کشش یادگیری این مطالب را داشته باشد. ضمنا زمانکافی برای تدریس درس ریاضی اختصاص دهند چون فراگیری محاسبات برای هر شخص ضروری استو در زندگی آینده اش به آن احتیاج دارد و از تک ماده کردن این درس حتی الامکانجلوگیری کنند و به جای آن کلاس های جبرانی را با استفاده از دبیران مجرب جایگزینکنند تا پایه دانش آموزان قوی شود و بتوانند از عهده امتحان درس ریاضی و قبولی درآن برآیند و اگر دسته ای از دانش آموزان با وجود کلاس های جبرانی و تقویتی باز همضعف درسی دارند و استعداد یادگیری این دروس را ندارند قبل از ورود به دبیرستانبتوانند رشته مناسب مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا دبیران دبیرستان با رویاروییبا این نوع دانش آموز دچار مشکل نشوند بخصوص چنین دانش آموزانی غالبا به دلیلاینکه از درس سر در نمی آورند مانع پیشرفت علمی بقیه می شوند و آشفتگی در کلاسایجاد می کنند. به امید آنکه بتوانیم بهترین شیوه آموزش و پرورش را در کشور داشتهباشیم و چنین سرمایه هایی باعث افتخار و سربلندی کشورمان در عرصه علم و عمل شوند.
میترا ایمانیان- منطقه۶ آموزش و پرورش تهران
روزنامه رسالت ( www.resalat-news.com )
اطلاعات عمومی |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
مشخصات کلی |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
اندازه |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
صفحه نمایش |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
آوای زنگ |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
حافظه |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
امکانات ارتباطی(داده ها) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
دوربین |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
دیگر موارد |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
باطری |
|
Esc لغو عملیات در حال انجام.
F1 راهنما.
F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده . در برنامه های قدیمی تر (معمولا تحت داس)ذخیره فایل جاری.
F3 جستجو.
F4 باز كردن لیست پایین رونده Address Bar
F5 به روز آوری Refresh
F6 مانند كلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می كند.
F10 پرش به منو های اصلی یك پنجره مثلFile,Edit,View,...
F11 پنجره جاری را تمام صفحه می كند.
PrintScreen در ویندوز از كل صفحه نمایش یك عكس می گیرد و آن را در حافظه كلیپ بورد قرار می دهد و ما می توانیم در یك برنامه ویرایش عكس مثل Ms-Paint آن را Paste كنید .
Tab بین اجزای پنجره جاری سوییچ می كند .
Space در حالت مرورگر اینترنت اكسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد .مثل Page Down
BackSpace در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یك مرحله به بالاتر میرود (معادل Up) و در مرورگر اینترنت اكسپلورر معادل Back است.
Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.
End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.
PageUp در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود.
PageDown در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود.
Arrow تركیبات كلید Ctrl :
Ctrl+q در بعضی از برنامه ها خروج است.
Ctrl+w در اكثر برنامه هایی كه چند فایل را باهم باز می كنند مثل Ms-Word, كلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فایل باز شده جاری را می بندد.
Ctrl+e جستجو در مسیر جاری.
Ctrl+r تازه كردن صفحه معادل كلید F5 و Refresh
Ctrl+y وقتی كه یك عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این كلید ها یك عمل به جلو می روند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیس مایكروسافت اینگونه هستند .
Ctrl+i باز كردن قسمت علاقه مندی هاFavorites
Ctrl+o باز كردن فایل جدید در اكثر برنامه ها ، معادل File>Open
Ctrl+p پرینت گرفتن در اكثر برنامه ها.
Ctrl+a انتخاب همه آیتم ها.
Ctrl+s در اكثر برنامه ها ذخیره فایل جاری .Save
Ctrl+d در اینترنت اكسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می كند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاك می كند. (میهن دانلود.کام)
Ctrl+f جستجو.
Ctrl+h معادل History (ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است)
Ctrl+l در اینترنت اكسپلورر معادل File>Open است.
Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده .Undo
Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبوردCut.
Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد.Copy
Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد.Past
Ctrl+b پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می كند.
Ctrl+n در اینترنت اكسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یك پنجره جدید باز می كند.
Ctrl+F1 در اكثر برنامه ها ی مختلف راهنمای برنامه را باز می كند .
Ctrl+F4 باز كردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اكسپلورر و مرورگر ویندوز.
Ctrl+F10 باز كردن منو های بالای پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....
Ctrl+BackSpace موقع ویرایش متن همان كار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت كه به جای پاك كردن كاراكتر به كاراكتر كلمه به كلمه پاك می كند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.
Ctrl+Home درحالت ویرایش مكان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+End درحالت ویرایش مكان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+Insert كپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه كلیپ بورد(Copy).
Arrow تركیبات كلید Alt :
Alt+A باز كردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی Add to Favorites
Alt+D انتقال مكان نما به Address Bar
Alt+F4 بستن پنجره جاری.
Alt+Space Bar معادل راست كلیك بر روی نوار عنوان پنجره جاری.
Alt+Esc پیمایش بین پنجره های باز جاری.
Alt+Tab سوییچ كردن بین پنجره های باز جاری.
Alt+BackSpace در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل می كند (معمولا ویرایشگرهای قدیمی و تحت داس)
Alt+Home در مرورگر اینترنت اكسپلورر به صفحه خانگی پرش می كند.
Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز.
Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ویندوز.
Alt+Number تركیب كلید Alt به همراه زدن یك عدد از قسمت سمت راست صفحه كلید در حالت ویرایش یك كاراكتر معادل كد اسكی عدد وارد شده نمایش می دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را وارد كنیم پس از رها كردن كلید Alt این كاراكتر نمایش داده می شود : § .
Alt+Enter متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد.
Alt+PrintScreen از پنجره جاری یك عكس تهیه می كند و به حافظه كلیپ بورد انتقال می دهد.
Arrow تركیبات كلید Shift :
Shift+F10 معادل راست كلیك.
Shift+Del پاك كردن كامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این كه به سطل بازیافت انتقال یابد پاك می شود.
Shift+tab وارونه كاری كه Tab انجام می دهد.
Shift+Insert فراخوانی اطلاعات از حافظه كلیپبورد (Paste)
Arrow تركیبات WinKey :
خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز.
WinKey+E باز كردن My Computer در حالت Folders.
WinKey+R باز كردن پنجره Run.
WinKey+U باز كردن پنجره Utility Manager.
WinKey+D نمایش دسكتاپ معادل Show Desktop
WinKey+F جستجو.
WinKey+Ctrl+F جستجوی یك كامپیوتر در شبكه.
WinKey+L قفل كردن كامپیوتر .یا رفتن به حالت Swich User
WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize می كند.
WinKey+Shift+M تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می كند.
Ctrl+A
تمام آیکن های پنجره فعال را انتخاب می کند .
Ctrl+C
آیکن را داخل کلیپ برد کپی می کند .
Ctrl+F
Find All Files را نمایش می دهد .
Ctrl+G
گو تو فلدر را نمایش می دهد .
Ctrl+N
پنجره جدیدی را به نمایش می گذارد .
Ctrl+O
Open را باز می کند .
Ctrl+P
در هر محیطی پرینت مربوطه را باز می کند .
Ctrl+s
سیو می کند .
Ctrl+X
آیکن را در داخل کلیپ برد کات می کند .
Ctrl+Z
آخرین عمل را غیر فعال می کند .
Ctrl+V
عمل Paste را انجام می دهد .
F1
بری کمک .
F2
تغییر نام آیکن .
F3
Find All Folder را فعال می کند .
Delete+Shift
آیکن را بطور کامل حذف می کند .
Alt+Ctrl+Delete
همون سه انگشتی معروف .
Alt+Tab
جابجایی بین محیط های فعال .
Alt+PrintScreen
صفحه عکس برداری شده را در داخل Paint پیست می کند .
Alt+Esc
جابجایی بین پنجره های ویندوز .
Alt+BackSpace
آخرین عمل به حالت قبل انجام بر می گردد .
Alt+Shift+BackSpace
آخرین عمل را دوباره انجام می دهد
فردوسیپور در این برنامه مسابقه پیامکیاش را تغییر داده بود و از مردم خواست تا به یاد ناصر حجازی، عدد یک را برای برنامهاش بفرستند. غیر از این او آیتمهای مختلفی را برای تجلیل و گرامیداشت یاد حجازی تدارک دید.
در پایان پخش این برنامهها، عادل دقایقی درباره حجازی حرف زد. او که صدایش میلرزید، درباره حجازی گفت: «میدانم که او خوشحال بود و با رضایت از پیش ما رفت. این اواخر بسیاری از دوستان و آنهایی که با او خوب نبودند، به دیدنش رفتند. دو هفته قبل که ما برای ایشان مسابقه پیامکی گذاشتیم و وقتی جواب حضور میلیونی شما را دیده بودند، من خودم با آتیلا حرف زدم و میگفت صبح آن روز خیلی خوشحال بوده و راضی. ایشان را نه فقط پرسپولیسیها و استقلالیها که اصلا غیرفوتبالیها هم دوست دارند. این ویژگی همه آنهایی است که رک حرف میزنند و صادق هستند و سر تعظیم فرود نمی آورند و حقیقت را میگویند. واقعا همه ما متاثر هستیم و خود من که اصلا روحیه خوبی برای حرف زدن ندارم. من خودم که احساسم این است کاش امشب این برنامه را در این شرایط نداشتیم.»
اولین پک کلیپ موبایل سایت دانلود ها را برای شما کاربران همیشگی آماده دانلود نموده ایم این مجموعه شامل ۳ کلیپ فوق العاده خنده دار و دیدنی است که پیشنهاد می کنیم حتما این کلیپ های زیبا را از سایت دانلود ها دریافت و مشاهده نمایید.
پسورد فایل : www.downloadha.com
لینک دانلود – 2 مگابایت
کلیه کاربران کامپیوتر های خانگی اصولا با یکی از موارد عکس، موزیک و فیلم سروکار داشته و جهت استفاده بهتر نرم افزار هایی بسته به نوع کاربری خود نصب و از آن استفاده می کنند. نرم افزار J. River Media Center ابزاری جهت مشاهده تصاویر، پخش فیلم و موزیک می باشد که با همین تعریف مختصر پی به قدرت و انعطاف این نرم افزار برده و جالب اینکه این گوشه ای از کارهایی است که این نرم افزار انجام می دهد. با استفاده از این نرم افزار و با اتصال کامپیوتر خود به برخی از لوازم سرگرمی خانگی با استفاده از remote قادر به کنترل این لوازم می باشید. همچنین به عنوان مثال قادر به بارگذاری موزیک های دلخواه بروی ipod بوده در حالی که مشغول دیدن تلوزیون هستید. محیط این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که براحتی قادر به استفاده از این نرم افزار کی باشید. از دیگر کار های این نرم افزار علاوه بر پخش و مشاهده انواع فیلم و موزیک و تصویر مدیریت و سازماندهی فایل های صوتی و تصویری، انجام عمل رایت اینگونه فایل های و نیز کپی این فایل ها از انواع دیسک های موجود با هر فرمتی بروی هارد دیسک می باشد.
پسورد فایل: www.downloadha.com
Alligator Flash Designer نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن کاربران قادرند تا اقدام به ساخت تصاویر و افکت های مختلف فلش نمایند. این نرم افزار دارای ابزارهای مختلفی برای راحتی کار کاربران می باشد که به وسیله آن ها و استفاده از قالب ها و تصاویر آماده قرار گرفته شده در نرم افزار قادرند تا تصاویر زیبایی ایجاد نمایند. این نرم افزار همچنین دارای دسته بندی تصاویر می باشد ، بدین صورت که شما قادرید تا تصاویر خود را متناسب با موضوع کاری خود طراحی کنید. همچنین در این نرم افزار شما قادر به طراحی کامل یک وب سایت به صورت فلش نیز می باشید. این نرم افزار از تولیدات شرکت Selteco Software می باشد.
پسورد فایل: www.downloadha.com
تعریف
آدامس، نوعی شیرینی است که تنها جویده می شود و آنرا نمی بلعند. آدامس های بدون قند، غدد بزاقی را تحریک نموده و تولید بزاق می کنند. همچنین سطوح دندان ها را پاکسازی می نمایند (حتی آدامس های شیرین هم در این مورد مؤثرند؛ چون شکر به سرعت حل می شود و آدامس می تواند دندان ها را تمیز نماید).صمغ
صمغ، فراورده ای از لاتکس طبیعی است که اساساً در تهیه آدامس به کار می رود. امروزه آدامس ها را به جای صمغ، از نوعی پلاستیک که از فراورده های نفت خام است، می سازند.البته هنوز در برخی بازارهای محلی همچون بازارهای ژاپن، از صمغ استفاده می کنند.
همانطور که می دانید، وقتی آدامسی را پس از جویدن به روی زمین می اندازند، به سختی به زمین می چسبد و نمی توان آنرا جدا کرد. همین مسئله باعث ممنوعیت فروش آدامس در برخی کشورها از جمله سنگاپور شده است.
اخیرا آدامس های متنوعی همچون آدامس های جایگزین نیکوتین هم به بازار آمده که تحت نظارت و کنترل دقیق، عرضه می گردد.
آدامس های میوه ای هم جزو آدامس های بادکنکی طبقه بندی می شوند.
دانشجوی زبان و ادبیات عربی با تاریخ ادبیات عرب، متون مختلف نظم و نثر دورههای مختلف، فن ترجمه از عربی به فارسی و بالعكس، علوم بلاغی و عروض و قافیه درزبان و ادبیات عرب آشنا میشود. به همین دلیل رشته زبان و ادبیات عربی در دانشگاهها با كتاب عربی كه در آموزش و پرورش تدریس میشود تا حدودی متفاوت است چون در مدارس، عربی بیشتر درس قواعد و صرف و نحو است و تا حدودی نیز دانشآموزان علوم انسانی بلاغت زبان عربی را مطالعه میكنند اما در دانشگاه به زبان و ادبیات عربی به عنوان یك رشته تخصصی نگاه میشود و دانشجویان با دروس متفاوتی از جمله:
تاریخ ادبیات عرب در دورههای مختلف اعم ازتاریخ ادبیات عصر جاهلی، عصر اموی، عصر عباسی، دوره انحطاط و دوره معاصر، متون نظم ونثر در دورههای مختلف تاریخی، ادبیات تطبیقی، نامهنگاری و خلاصهنویسی، مكالمه، انشا و فن ترجمه آشنا میشوند.
تواناییهای لازم :
علاقه و انگیزه در رشته زبان و ادبیات عربی مثل سایر رشتهها حرف اول را میزند. همچنین دانشجوی زبان و ادبیات عربی باید به ادبیات فارسی و زبان عربی تسلط نسبی داشته باشد و در كنار این توانمندیها اگر به زبان عربی به عنوان زبان وحی نگاه كند، با عشق و علاقه بیشتری رشته تحصیلی خود را ادامه میدهد. زبان و ادبیات عربی تنها رشته زبانهای خارجه است كه فقط از داوطلبان گروه علوم انسانی دانشجو میپذیرد. زیرا زبان و ادبیات فارسی و عربی وامدار یكدیگر هستند و این دو زبان چنان درهم آمیختهاند كه بسیاری از استادان و ادیبان ما معتقدند زبان عربی یك زبان بیگانه نیست و از همین رو در اكثر دانشگاهها رشته زبان و ادبیات عربی در كنار رشته زبان و ادبیات فارسی در دپارتمان دانشكده ادبیات قرار دارد. البته به اعتقاد كارشناسان، زبان عربی باید یك آزمون اختصاصی داشته و داوطلبان تمامی گروههای آزمایشی اجازه شركت در این آزمون را داشته باشند، چون گاهی اوقات یك داوطلب ریاضی و فنی نیز به رشته زبان و ادبیات عربی علاقهمند است و مایل است در كنار رشتههای علوم پایه یا فنی، این رشته را نیز انتخاب كند.
موقعیت شغلی در ایران :
علاوه بر تدریس در آموزش و پرورش و مؤسسات خصوصی یك فارغالتحصیل توانمند رشته عربی میتواند به پژوهش و تحقیق در زمینه زبان و ادبیات عربی بپردازد. یكی از مهمترین و اساسیترین مراكز جذب فارغالتحصیلان این رشته نیز وزارت آموزش و پرورش است. همچنین فارغالتحصیلانی كه زبان عربی را خوب فرا گرفتهاند، میتوانند در آزمونهای اداره فنی قوه قضائیه شركت كرده، در صورت موفقیت به عنوان مترجم رسمی دادگستری مجوز تأسیس دارالترجمه را بگیرند. البته دایره این كار بسیار محدود است و هر ساله قوه قضائیه به تعداد محدودی از متقاضیان مجوز میدهد. افرادی نیز كه مایلند جذب مشاغل آزاد شوند ، میتوانند به ترجمه كتابهای عربی بپردازند. چون بازار كتاب ما نیاز مبرمی به مترجمانی دارد كه به زبان عربی و كار ترجمه مسلط باشند.
درسهای این رشته در طول تحصیل :
دروس تخصصی :
آزمایشگاه، صرف ، نحو، ترجمه و تجوید قرآن كریم، روش تحقیق و مأخذشناسی، مكالمه ، تمرین صرف و نحو، متون حدیث، ادب متعهد اهلبیت، روزنامهها و مجلات عربی، ادب سیاسی در دوره اسلام، قرائت متون عرفانی ، ادبیات تطبیقی، فن ترجمه، انشاء ، علوم بلاغی ، زبان خارجی تخصصی ، متون نهجالبلاغه، ترجمه از عربی به فارسی و بالعكس، عروض و قافیه، فقهاللغه، قرائت متون تفسیری قرآن كریم ، نامهنگاری و خلاصهنوسی، نقد ادبی، متون نظم و نثر از سقوط بغداد تا عصر حاضر، تاریخ ادبیات از سقوط بغداد تا عصر حاضر، متون نظم و نثر دوره عباسی اول ، تاریخ ادبیات دوره عباسی اول ، متون نظر و نثر دوره عباسی دوم ، تاریخ ادبیات دوره عباسی دوم، متون نظم و نثر دوره اندلس، متون نظم و نثر دوره معاصر ، تاریخ و ادبیات دوره معاصر ، متون نظم و نثر عربی در ایران از آغاز تا سقوط بغداد، متون نظم و نثر عربی در ایران از سقوط بغداد تا دوره معاصر، تاریخ ادبیات از دوره جاهلی تا پایان دوره اموی ، متون نظم و نثر از جاهلی تا پایان دوره اموی.
موفق باشید/.
درآمدی بر دانش «فراشناخت»
چند سؤال!
یادگیری در ما چگونه صورت میگیرد؟
یادگیری چه مراحلی دارد؟
چگونه میتوانیم نسبت به یادگیری خود اشراف داشته باشیم؟
موفقیت تحصیلی، چه ارتباطی با مهارتهای فراشناختی میتواند داشته باشد؟
? شناخت و فراشناخت؟!
روش و مهارتهای یادگیری به راهبردهای شناختی و فراشناختی تقسیم میشود.
یادگیرنده ماهر، كسی است كه هم به روشهای شناختی مجهز است و هم به روشهای فراشناختی.
منبع:
رئیس انجمن تغذیه گفت: نمك زیاد، رنگ و افزودنی های خوراكی موجود در چیپس و پفك، ذائقه كودكان را به شوری یا بیش خواری هدایت می كند.
دكتر سیدضیاءالدین مظهری با اشاره به مصرف چیپس و پفك در كودكان گفت: این مواد، كودكان رابی اشتها کرده و آنها را برای تامین غذاهای روزمره دچار مشكل می کنند و نیازهای رشدی آنها را تحت الشعاع قرار می دهند. وی با تاكید بر عدم كنترل این نوع تولیدات تصریح كرد: اغلب روغن هایی كه برای تهیه چیپس به كار می رود، احتمال دارد بارها و بارها بجوشد و در آن تركیبات سمی ایجاد شود كه می تواند تاثیر بسیار بدی بر سلامت جسمی و رشد كودكان داشته باشد.
رئیس انجمن تغذیه كشور، روند رشد دوران كودكی را سنگ بنای دوران نوجوانی، جوانی و میانسالی دانست و تاكید كرد : هرگونه تغییر در روند تغذیه می تواند تغییراتی در پارامترهای بیوشیمیایی خون فرد به وجود بیاورد. این متخصص، تغذیه ی صحیح كودكان را نوعی سرمایه گذاری در جهت سالم سازی آنها در سنین بالا دانست و تاكید كرد: توجه به تغذیه صحیح و جلوگیری از تاثیر تبلیغات سوء در جهت تغییر ذائقه كودكان در بلندمدت، تاثیر بسزایی در جامعه دارد.
دكتر مظهری گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد كه اگر در دوران میانسالی، افراد دچاربیماری های قلبی ـ عروقی می شوند، ریشه در تغذیه ی دوران كودكی آنها دارد و حتی كودكانی كه با وزن خیلی كم به دنیا می آیند، مادران آنها در دوران بارداری از سیگار و مشروب استفاده كرده یا دچار سوتغذیه بوده اند .
وی با تاكید بر اینكه به نوزادان تا 6 ماه اول غیر از شیر مادر هیچ ماده دیگری غیر از قطره ویتامین D و A نباید خورانده شود، تصریح كرد: اما متاسفانه در بررسی های انجام شده، به كودكان ایرانی از 2 ماهگی پفك می دهند.
دكتر مظهری با بیان اینكه سلامت كودكان از بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، افزود: كودكان سالم بهتر از امكانات موجود در كشور بهره می گیرند و هزینه های كمتری به دولت تحمیل می کنند و بازدهی بیشتری دارند. رئیس انجمن تغذیه كشور ادامه داد:تلاش بر این است كه در بوفه های مدارس به جای غذاهای بی ارزشی مثل چیپس، پفك و نوشابه، از تنقلاتی همانند نخودچی، شاهدانه، كنجد بو داده، برنجك، دوغ و غذاهایی گرم استفاده شود.وی فرهنگ سازی قوی و اصیل تغذیه و رجعت به غذاهای سنتی را كمك بزرگی به ذائقه كودكان دانست و توضیح داد: با یك فرهنگ سازی قوی می توانیم از باورهای غلط و گرایش های نابجا بكاهیم، زیرا این مواد غذایی فاقد ارزش، نسل را فرسوده، كم توان و كم طاقت می كند.
وی اعتقاد دارد كه در سیاست گذاری های آینده باید تعادل و ارتباط فرابخشی ایجاد گردد و سیاست های بخش كشاورزی و صنایع غذایی با نیازهای تغذیه ای هماهنگ شود.
نشانه های اولیه دیابت:
فقدان انرژی٬تمایل به خوردن شیرینی ها ٬ تکرر ادرار و احساس تشنگی
اموزش كاملاخت وبلاگ در بلاگفا
برای داشتن یك فضای مجازی یا یك صفحه ی اینترنتی باید یك وبلاگ داشته باشیم.
ما برای وبلاگنویسی اول باید به یك سایت ارائه دهنده ی وبلاگ برویم كه من سایت
بلاگفا را پیشنهاد میكنم . بلاگفا پر امارترین سیستم وبلاگ دهی است بین
Persianblog-mihanblog
موارد فوق از پر امارترین هستند كه سایت بلاگفا از انها پر امار تر است
چگونه وبلاگ بسازیم؟
اول به سایت blogfa.com بروید و برروی ایجاد وبلاگ جدید كلیك كنید
فیلد اول: نام كاربری است نام كاربری همان ادرس وبلاگ است كه بدین صورت است
مثلا:
فیلد دوم: كلمه ی عبور یا پسورد شماست كه در زمان وارد شدن به بخش مدیریت
انرا باید وارد كنید
نكته : كلمه ی عبور خود را به افراد غریبه یا به سایت های دیگر ندهید چون ممكن است با عوض كردن كلمه ی عبور شما نمیتوانید با كلمه ی عبور خود وارد شوید
فیلد سوم: در فیلد سوم باید كلمه ی عبور خود را مجددا وارد كنید
فیلد چهارم: عنوان وبلاگ شما یا هم تیتر شماست كه به صورت اهگی در در سایت بلاگفا قرار میگیرد. و هر وقت شما در وبلاگتان مطلب بگذارید ان بصورت اهگی در قسمت وبلاگهای به روز شده قرار میگیرد
فیلد پنچم: فیلد پنجم نام شماست كه هر وقت شما وبلاگتان را به روز میكنید زیر مطلب مینویسد:
نوشته شده توسط ..............در تاریح .................... ساعت...................
نام شما میتواند شامل :
اسم مستعار شما – نام اصلی خودتان – نام بدلی شما
فیلد ششم: در این فیلد شما باید عنوانی گسترده تر است از فیلد چهارم بگذارید
فیلد هفتم: در این فیلد ایمیل خود شما است كه باید وارد كنید و سایت بلاگفا هر كاری یا هر حرفی كه با شما داشته باشد به ایمیلتان میفرستد در ضمن اگز كلمه ی عبور خود را فراموش كرده اید
میتوانید با وارد كردن ایمیل خصوصی كلمه ی عبور را در ایمیل خود ببینید
فیلد هشتم: این فیلد تفاوتی با فیلد قبلی ندارد اما هر وقت شما كلمه ی عبورتان را فراموش كردید این یكی را وارد نكنید. ایمیل نویسنده میتواند با ایمیل خصوصی تفاوت داشته باشد
منطقه ی زمانی: در این مرحله شما باید منطقه ای كه در ان زندگی میكنید را انتخات كنید فراموش نكنید كه نباید شهر محل زندگیتان را بزنید با ید پایتخت خود را بزنید
تعداد پست ها در صفحه ی نخست: در این مرحله باید بگویید كه چند پست در صفحه ی اصلی بگذارید به عنوان مثال 15 تا . اگر این عدد را بزنید 15 تا از مطالب شما در صفحه ی اصلی میماند حال اگر شما 16 مطلب در وبلاگ خود بگذارید 1 پست به صفحات دیگر وبلاگ شما منتقل میشود. توجه داشته باشید كه نهایت عدد 30 میباشد
از این مرحله به بعد نیازی به خواندن ندارد
نحوه نمایش تاریخ پستها: درا ین مرحله شما باید بگویید كه تاریخ پست های شما به میلادی باشد یا شمسی
نحوه نمایش زمان پستها : دراین مرحله شما باید بگویید كه كه ساعت پست كردن مطالب در وبلاگ شما به خارجی باشد یا به فارسی
نحوه نمایش تاریخ آرشیو : در این مرحله شما باید بگویید كه از تاریخ ....... تا تاریخ ......... چن مطلب میگذارید
نحوه آرشیو مطالب وبلاگ: در این مرحله شما باید بگویید كه مطلب شما ماهیانه ثبت شود یا هفته ای اگر دوست دارید ماهی باشد گزینه ی بالا را به حالت عادی برگردانید
منبع:عصر ایرن
ماه های میلادی:
farsi& engish
January ژانویه - February فوریه- March مارس - Apri اوریل -May می (مه) - June ژوئن -
July ژوئیه(جولای) -Agust اوت (اگست) - September سپرتامبر- October اكتبر - November
نوامبر - December دسامبر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ماه های قمری:
محرم - صفر - ربیع الاول - ربیع الثانی - جمادی الاول - جمادی الثانی - رجب - شعبان - رمضان -شوال - ذی القعده-ذی الحجه
قال علی علیه السلام:
ان اوقاتك اجزا عمرك فلا تنفذ لك وقتا الا فیما ینجیك
همانا وقتهای تو پاره های عمر توست ، پس نباید وقتت را تمام كنی مگر در چیزی كه نجات تو در آن باشد.
و قال: ان المغبون من غُبِنَ عمره و ان المغبوط من انفذ عمره فی طاعة ربه
براستی كه زیانكار كسی است كه در عمرش زیان كرده و بهره ور كسی است كه عمرش را در طاعت پروردگارش تمام كرده است
و قال: ان العاقل من نظر فی یومه لغده و سعی فی فكاك نفسه و عمل لما لابد له و لا محیص عنه
براستی كه عاقل كسی است كه در امروزش فردایش را بنگرد و در آزاد كردن نفسش (از شهوات و سخط الهی ) بكوشد بكوشد برای روزی كه چاره ای از آن ندارد و راه فراری از آن نیست.
و قال: ان اخسر الناس صفقة و اخیبهم سعیا رجل اَخلَقَ بدنه فی طلب آماله و لم تساعده المقادیر علی ارادته فخرج من الدنیا بحسراته و قَدِمَ علی الاخرة بتبعاته
براستی كه زیانكارترین مردم در تجارت و پشیمانترین آنها در تلاش كسی است كه پیكرش را در پی آرزوهایش بفرساید و مقدرات با او مساعدت نكند پس از دنیا با حسرت خارج شود و با رنج به آخرت وارد شود.
غررالحكم حرف اِنَّ به نقل از كتاب دیار عاشقان ج 1
تعداد صفحات : 217
تبليغات | X | |
|